Sunday, December 12, 2010

Kan, hari ini memang cerah, sangat sesuai untuk berjogging :)

Bayu mulai melakukan regangan ringan untuk warm up. Rupanya inilah plan secret yang dia maksudkan, berjogging di kompleks sukan. Jam menunjukkan pukul 4.30petang, kompleks sukan itu mulai dipenuhi dengan orang-orang yang kebanyakkannya berpakaian sukan, kecuali sebahagian kecil yang sedang duduk di tempat duduk. sepertinya mereka adalah para ibu yang sedang mengawasi anak-anak kecil mereka yang seronok bermain di lapangan, dan para ayah mungkin sedang berjogging atau bermain sepak bola atau basket,atau tennis. Hari ini Bayu memilih untuk jogging, entah kenapa tiba-tiba mood untuk berjogging.

Warm up sudah, earphone siap, ipod nano 4th gen siap, apa lagi..jom jogging..;) Bayu memulai sesi jogging dengan steps kecil tapi konsisten. Biar tidak cepat penat, bisik hatinya.

Baru kurang lebih 50 meter dia berjogging, tiba-tiba terdengar ada yang menjerit namanya. Bayu berpaling, tampak seorang wanita bertubuh atlet melambai-lambai kepadanya.
Suzy? Bayu membalas lambainya. Suzy adalah teman sekelasnya sewaktu masih kuliah kedokteran sebelum masuk clinical rotation.
"Hey, how surprising to see you here.." Suzy menyapa dengan senyuman.
"Hey yeah... You always jog here Suzy?" Bayu sendiri jarang bersenam di kompleks sukan ini. Sering kali kalau petang, kalau bukan basket, pasti bermain futsal bersama teman-teman.
"Occasionally. Mind if we jog together?"
"i was about to ask you that," ternyata plan secret Bayu petang itu diserikan dengan kedatangan Suzy, gadis berwajah cantik dan bertubuh tinggi atlet itu.

Mereka tidak banyak berbicara, masing-masing melayan lagu di ipod sendiri. sampai round ke-3, mereka berhenti sebentar untuk minum. Barulah Bayu mulai membuka mulut.
"How is Jonny?" jonny teman lelaki Suzy, teman baik Bayu juga walaupun sekarang jarang ketemu kerana berlainan kelompok rotation.
"He's fine, " Suzy tersenyum manis. Manik-manik peluh membasahi pipinya, menghiasi wajahnya yang mencairkan hati banyak laki-laki yang melihatnya. Ni kalau masih single ni, dah lama aku kebas, Bayu bermonolog sendiri, mengenang dirinya yang masih jomblo. (hahaha)
"He never stop complaining about his extra-clever groupmates who are extra-rajin too..haha"
"oh, really?". " too bad for him then..haha". Perkara yang paling penting kalau nak hidup bahagia semasa clinical rotation adalah; groupmates yang 'sekepala' dengan kita. Kalu tak, bersabarlah untuk 2 tahun bersama mereka.hahaha.
"Suzy, next time you see him, send my regard. okay?"
"no problem at all," She smiled. dammit, so pretty! dah dah, awek orang, jangan nak macam-macam Bayu.

Mereka kembali berjogging. Orang semakin ramai. suasana kompleks sungguh meriah, dan menyenangkan.

No comments:

Post a Comment